PRIMUL POEM DE DRAGOSTE SCRIS , DE LA NIPPUR,ANUL 2025 i.e.n.

.desnudo-al-oleo-pintura-surrealista (3)

Mire, drag inimii mele, atrăgătoare ţi-e frumuseţea, dragule, Leu, drag inimii mele. Atrăgătoare ţi-e frumuseţea, dragule. M-ai captivat. Lasă-mă să stau tremurândă în faţa ta. Leule, aş fi luată de tine în dormitor. Mire, lasă-mă să te mângâi. Mângâierea mea preţioasă este mai savuroasă decât mierea. În dormitorul umplut cu miere, lasă-mă să mă bucur de frumuseţea ta atrăgătoare. Leule, lasă-mă să te mângâi. Mângâierea mea este mai savuroasă decât mierea. Mire, ţi-ai făcut plăcerea cu mine Spune-i mamei, şi îţi va da delicateţuri. Tata îţi va da daruri. Spiritul tău, ştie unde să-ţi înveselesc spiritul. Mire, dormi în casa noastră până-n zori. Tu, deoarce mă iubeşti, dă-mă pradă mângâierilor tale. Stăpânul meu zeu, stăpânul meu protector, Şu-Sin al meu, care bucură inima lui Enlil, dă-mă pradă mângâierilor tale. Locul tău, atractiv ca mierea, te rog, pune-ţi mâna pe el. Adu-ţi mâna deasupra ca un veşmânt gişban, fă-ţi mâna ca o cupă deasupra lui, ca un veşmânt gişban.
Notă: poemul a fost scris pe o tăbliţă de lut în jurul anului 2025 î.e.n., a fost descoperit la Nippur (astăzi Niffar în Iraq) şi este  adresat regelui sumerian Şu-Sin, al 4-lea rege al Dinastiei III din Ur.

4 gânduri despre „PRIMUL POEM DE DRAGOSTE SCRIS , DE LA NIPPUR,ANUL 2025 i.e.n.

  1. avea darul cuvintelor 🙂
    nu conteaza cat tim a trecut de atunci, caci sentimentele si descriierile unui indragostit fata de altul, par a fi la fel..:)

Lasă un răspuns

